ויטמין C: מדוע הוא כל כך חשוב לבריאות שלנו?

    עפר גדנקן No Comments on ויטמין C: מדוע הוא כל כך חשוב לבריאות שלנו?

    ויטמין C הוא אחד הוויטמינים החשובים והנחוצים ביותר לגוף האדם. הוא קשור לאינספור תהליכים שונים בגוף, נחשב כנוגד חמצון משמעותי, תורם לספיגת ברזל ממקור צמחי, חיוני ליצירה של חומרים חיוניים כמו קולגן וקרניטין ואפשר למצוא ריכוזים מאד גבוהים שלו במגוון אברים פנימיים ובלוטות חיוניות.

    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים האחרונות מייחסים לוויטמין C לא מעט תועלות ויתרונות בריאותיים נוספים הגנה מסוימת מפני מחלות חורף, שפעת במיוחד, ובעיקר הקלה והפחתה בימי המחלה, הגנה מפני אלרגיות, סיוע בשמירה על בריאות העור, השיניים, החניכיים, כלי הדם, זירוז ריפוי של פצעים, מניעת מחלות קשות ושיפור בריאותם של מעשנים. לעומת זאת, מחסור בוויטמין C עלול לגרום לבעיות בריאות חמורות.

    מכיוון שהגוף שלנו אינו מסוגל לייצר בעצמו ויטמין C, אנחנו חייבים לספק אותו לגוף בתזונה שלנו ובכמויות נכבדות. ירקות ופירות נחשבים למזון שעשיר בוויטמין C, ויש בהם כאלה שעשירים בו בכמויות גדולות במיוחד: פלפל צהוב ואדום, גויאבה, ברוקולי, קיווי, כרוב ניצנים, תות שדה, פירות הדר, כרוב ועוד.

    הדרך המומלצת ביותר, היא לאכול את אותם פירות וירקות בשלמותם, וטריים ככל האפשר. הסיבה לכך היא שוויטמין C מתחמצן ונהרס בחשיפה לאוויר או לטמפרטורות גבוהות במהלך הבישול והאפייה, וכן בהקפאה והפשרה של מזון.

    לחילופין, ישנם כאלה שמעדיפים ליטול תוספי תזונה המכילים את הוויטמין ובארצות הברית הנתונים מצביעים על כך שלמעלה מ-25% מהמבוגרים נוטלים תוסף תזונה של ויטמין C כהשלמה לתפריט או בגלל מחסור בפירות ובירקות טריים בתזונתם.

    התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



    0 תגובות